środa, 23 stycznia 2013

Tutorial na sznur koralikowo - szydełkowy "ukośnik"



Sznur koralikowo- szydełkowy technika wykonania tgz „ ukośnika”
Kurs przygotowała :
Ewa Tkocz-Frydrych
By
Frydzia2009

1. LISTA MATERIAŁÓW
Lista materiałów:
•Szydełko 0,7
•Kordonek Altin Basak clasik 50 lub Dentelles DMC 80 biały- 1 szpulka
•Igła John James 12-13
•Koraliki Toho Round 15/0 lub 11/0 lub 80/0
•Końcówki do wklejania 2szt
• 2 szt. Ogniwek- średnica 5mm
•Zapięcie
•Mata zapobiegająca rozsypywaniu się koralików
•Klej do biżuterii
•Wzornik sekwencji nawlekania koralików
*Opcjonalnie do wypełnienia wężyk silikonowy pusty
*Opcjonalnie lupa- szkło powiększające.

                                   

2. Nawlekamy koraliki na nić według wzornika Licząc długość docelową naszyjnika x ilość koralików w rzędzie = Ilość cm nawleczonych koralików do szydełkowania. Np. 50cm gotowego naszyjnika x 18 koralików w rzędzie = 900 cm nawleczonych koralików

3. Łapiemy prawą ręką koniec naszej nici z nawleczonymi koralikami

4. Zakładamy nitkę na krzyż

5. Z luźnego końca nici robimy pętelkę

6. Przekładamy pętelkę przez duże oczko


7. Delikatnie zaciągamy pętelkę tak, aby stała się mniejsza


8. Przez powstałą pętelkę wkładamy szydełko *Pracę można zacząć samymi półsłupkami bez koralików. Kilka okrążeń robimy bez dodawania koralików . Powstaje tunelik z samych nici ułatwia to wklejenie i dopasowanie metalowych końcówek.


9. Dosuwamy koraliki


10. Przesuwamy jeden koralik jak najbliżej szydełka


11. Szydełkiem łapiemy nitkę tuż za koralikiem

12. Przeciągamy nić przez oczko na szydełku


13. Pierwszy koralik został „zamocowany”


14. Dosuwamy kolejny koralik jak najbliżej szydełka


15. Łapiemy szydełkiem nitkę tuż za koralikiem


16. Przeciągamy nić przez oczko na szydełku


17. Kolejny koralik zostaje „zamocowany” na nici


18. Powtarzamy punkty 9-17 do uzyskania odpowiedniej ilości koralików, w naszym przypadku będzie to liczba 18 (Liczba oczek łańcuszka z koralikami jest zależna od wykonywanego przez nas wzoru i może być różna)


19. Zamykamy naszą pracę wbijając szydełko w pierwsze oczko naszego łańcuszka


20. Łapiemy nitkę szydełkiem i przeciągamy przez oczko łańcuszka i oczko na szydełku


21. Na szydełku zostaje jedno oczko, a nasza praca jest zamknięta i tworzy okrąg z 18 koralików


22. Wbijamy szydełko ponownie pod PIERWSZE oczko naszego łańcuszka w to samo oczko co w pozycji 20


23. Dosuwamy koralik jak najbliżej szydełka


24. Łapiemy nitkę tuż za koralikiem


25. Przeciągamy nitkę przez oczko łańcuszka na szydełku- mamy teraz dwa oczka


26. Nabieramy pustą nitkę bez koralika i przeciągamy przez oba oczka na szydełku


27. Na szydełku pozostaje nam jedno oczko


28. Wbijamy szydełko pod kolejne oczko naszego łańcuszka i przerabiamy cały łańcuszek według punktów 23- 27

29. Tak wyglądają pierwsze dwa okrążenia *Pierwsze dwa lub trzy rzędy mogą być luźniejsze i trochę krzywe .Ale nie trzeba się tym przejmować zostaną schowane w metalowej końcówce . Każde następne okrążenie będzie ściślejsze a koraliki będą do siebie bardziej przylegać.



30- 37. Kolejne okrążenia zaczynamy tak samo powtarzając czynności z punktu 23- 27

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.


38. Nasz wąż szydełkowo- koralikowy rośnie z każdym okrążeniem. Przerabiamy pożądaną długość sznura w zależności od tego czy ma to być bransoletka czy naszyjnik lub lariat


39. Zakańczamy pracę wbijając szydełko pod oczko łańcuszka


40. Nabieramy pusta nitkę bez koralika i przeciągamy pod oczkiem łańcuszka


41. Na szydełku mamy dwie pętelki , nabieramy pustą nitkę i przeciągamy przez oba oczka na szydełku





42. Na szydełku pozostaje jedno oczko




43. Czynności powtarzamy przez całą długość naszej pracy. Gdy na szydełku pozostaje ostatnie oczko, dorabiamy jeszcze kilka oczek samego łańcuszka. Odcinamy nić zostawiając około 2 cm wolnego końca . *Końcówką węża również możemy zakończyć pustym tunelikiem z samej nici ,ułatwi to dopasowanie i wklejenie końcówki.



44. Wolny koniec przewlekamy przez oczko, zaciągamy nitkę.




*45. Usztywniamy pracę silikonowym wężykiem wkładając go do środka. Ta czynność nie jest konieczna ponieważ nasz wąż ładnie trzyma kształt. Można ją zastosować, aby ładnie układał się na szyi.


*46. Docinamy wystające końce silikonowego wężyka


47. Nakładamy klej na końcówki z zapięciem i przyklejamy



48. Wklejone końcówki z zapięciem


49. Przykładowe gotowe prace





Sama technika wykonania sznura istnieje od dawna, ja jedynie zaprezentowałam swój sposób w jaki się z nią zmagam.
Wszystkie fotografie i opisy są mojego autorstwa- zabrania się kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora.
Chcesz zamieścić tutorial na swoim blogu lub stronie pisz
Ender-78@o2.pl



Wzorniki na sznury –Pomijamy w nawlekaniu pierwsze białe kratki zaczynamy od 38 czarne


Patchwork- pomijamy pierwsze 54 białe kratki


Patchwork


W tej sekwencji pomijamy pierwsze białe kratki czyli 108 i 8 nawlekanie zaczynamy od różowej kratki 80



Szydełkującym osobą polecam takie sprytne urządzenie , tanie a ułatwai pracę i kilometry nici z nawleczonymi koralikami nam sie  nie plączą.
Szpulka do Kumihimo staje sie prawdziwą pomocą.Ja swoje sciągałam ze Stanów bo u nas jeszcze ich  nie było .A tu  proszę niespodzianka  sa już dostepne)
Kiedy kończe prace z sznurem po prostu zamykam elastyczną szpulke i juz:)




Kurs dostępny do ściagnięcia w formacie PDF  na stronach sklepów :


oraz

82 komentarze:

  1. O Booooska to jest świetne,może w końcu załapię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepszy tutorial!super czytelny! Dzięki niemu w końcu zrozumiałam :-) to wcale nie trudne!:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja :) Dziękuję za możliwość obejrzenia od środka tej wspaniałej techniki :) I chociaż robić pewnie nie będę, bo jestem "papierowa", to zapoznałam się z wielką chęcią i jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  4. no krok 26 zawsze sprawia mi najwięcej trudności, no po prostu przeskoczyć go nie mogę! ;D dzięki wielkie za tutka na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może i ja w końcu zrozumiem i uda mi się zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  6. harika paylaşım için teşekkürler.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki wielkie! Nareszcie jasno i przejrzyście.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale się napracowałaś :) Bardzo czytelny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy idealnie opisany sposób robienia węża na szydełku. Jestem pod wrażeniem... gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
  10. Frydziu na moim fb dodalam fotke mojej bransoletki, zerknij prosze! Kolory na zdjeciu wyszlu nie co inaczej ale zalezy mi na twojej opinii! Jeszcze nie dobralam koncowek ale mam na oku magnesowe. Pozdrawiam wampirella

    OdpowiedzUsuń
  11. Super tutorial! Szkoda że już sama wykombinowalam bo pomogłoby mi to baaaardzo. Ja wkłuwam się jednak w jedną nitkę. Nie wiem jak duża jest to różnica w końcowym efekcie ale spróbuję tej metody i porównam. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już kwestia wygody chyba.Wbijajac sie pod oczko przy takich maluszkach jak toho 15/0 po prostu tak jest wygodniej nie trzeba szukać środka oczka.

      Usuń
    2. Faktycznie ten sposób dla 15/0 będzie lepszy!! Dziękuje za podpowiedź ;)

      Usuń
  12. Super wyszło może wreszcie i ja spróbuję coś zrobić i nie walnę wściekła w kąt po 20 minutach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Thank you ... is a fantastic tutorial!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. rewelacja!!!!!szacun total!

    OdpowiedzUsuń
  15. najlepszy tutorial jaki widziałam :) piekne naszyjniki !!! ale ja nadal nie rozumiem metody odczytywania wzorników.... az wstyd sie przyznawać!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się zrobic o tym osobny post opisać wszystko:)
      Może się przyda:)

      Usuń
    2. Dziękuję!! kobieto kocham Cie za to !!! ;) :)

      Usuń
  16. Zdecydowanie najlepszy tutorial. Obejrzałam masę filmików i fotek ale tylko tu wszystko jest opisane jasno i przejrzyście. Mam nadzieję że wreszcie udłubię sobie upragniony lariat. Dziękuję, Frydzia jesteś wielka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super kursik :) tyle że mnie też nie wychodzi tak jak Butterchilli ten krok 26 ale obiecuję próbować dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbojka kwestia wprawy ja wciąż nie umiem na raz przeciagnąc nitke przez oba oczka więc robie to partiami najperw jedno potem drugie i zaciagam nitke:)

      Usuń
  18. dziękuje, dziękuję, dziękuję :)
    zwykły sznur koralikowo-szydełkowy idzie mi bez problemu, turecki również, ale ile razy zabierałam się za to cudo zawsze się na drugim rządku poddawałam, teraz na pewno się uda :D
    zapraszam do obejrzenia moich prac :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Frydzia jesteś Wielka cudo,cudo i jeszcze raz cudo bardzo dziękuję za kursy mam dzięki tobie cudowne zajęcie i udało mi się zrobić kilka ciekawych ,,dzieł,, które cieszą moich znajomych wielkie dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się ,żę mogłam pomóc .Owocnego koralikowania:)

      Usuń
  20. Tutorial świetny! Ja jednak mam pytanie o kilometry nici :) Jak to robisz, że się nie plączą? Ja jak przerabiam koraliki to muszę co chwila przeciągać nanizane koraliki dalej na nić i straaaasznie się to wszystko plącze. Można to jakoś obejść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na końcu posta polecałam szpulki do kumihimo , bardzo pomocne .Nawijam na nie nić z koralikami robiąc co jakiś czas odstępy między koralikami tak aby można było szydełkować i nie trzeba było co chwila przerzucać koralików. Szpulki ułatwaiją równiez przechowywanie pracy jeszcze nie skończonej nic sie nie plącze.Można je juz kupic w Polsce np http://www.kadoro.pl/a42/p12490-Szpulka-do-Kumihimo-4.76-cm-1-sztuka.php ja swoje sprowadzałam z Stanów bo u nas jeszcze nie było:)

      Usuń
    2. Dziękuję za podpowiedź, na pewno zaopatrzę się w taką szpulkę :)
      Pozdrawiam, Patrycja

      Usuń
  21. dobra i bardzo pomocna rzecz... ja juz umiem robić takie sznury, ale szukam odpowiedzi na pytanie- co włożyć do środka gotowego grubaska, żeby utrzymał kształt? widze, że polecasz rurki silikonowe... gdzie można takie dostać?
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rureczki można dostac wsklepie wędkarskim,samochodowym lub na allegro:)

      Usuń
    2. Podobno także w sklepach ogrodniczych i chemicznych :)

      Usuń
  22. Fantastyczny tutorial,bardzo zachęca do pracy tak dokładny opis,już zapisuje w ulubionych,na pewno się kiedyś przyda,zarazie zaczynam sutaszomanię ale ta technika tez mi siedzi w głowie..

    OdpowiedzUsuń
  23. Beautiful patterns and such a clear tutorial. Thankyou!

    OdpowiedzUsuń
  24. Tutorial jest świetny :)! Ja swoją pierwszą ukośnikową bransoletkę dopiero kończę i już byłam w jednym sklepie wędkarskim po rurki,ale akurat były tylko 5mm średnicy (nie wiem czy takie się nadadzą czy szukać też grubszych).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juana cięzko mi powiedzie czy rurka jest konieczna w Twoim wypadku .Wszystko zalezy z jakiej wielkośći koralików robisz i na ile w rzędzie , jak mocno zaciskasz oczka.Nie wszystkie sznury potrzebują silikonowej rureczki .Ja tak usztywniam dodatkowo tylko niektóre sznury z Toho 15/0.

      Usuń
    2. Sznurek skończony i nie wygląda źle :D (korzystałam z Twojego tutoriala naturalnie). I mimo, że robiony szydełkiem 0,85... nitka nie wystaje jakoś bardzo bo dość mocno ściskałam. Zrobiłam na początek na 12k w rzędzie i z toho 11/0. Jeśli na razie przy zginaniu na rękę się nie spłaszcza to potem też nie będzie? Tą chyba zostawię bez i zobaczę co będzie z nią dalej :D

      Usuń
  25. Frydzia rewelacja:) właśnie się uczę ukośników, bo dotychczas robiłam "normalne" i powiem, że te chyba łatwiejsze:)
    Mam pytanie do Ciebie: czy Altin stosujesz do wszystkich wielkości koralików? Najczęściej pracuje na 11/o, nie mam altinu, wzięłam do nauki ariadnę i coś mnie trafiło - tak wielkie przestrzenie porobiły się między koralikami, że widać samą nitkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Altin Basak clasik 50 stosuje do wszystkich prac , w większości pracuję na Toho 15/0 .Widoczność nici to kwestia doboru rozmiaru szydełka i ścisłości oczek.Tutaj potrzebny trening i praktyka :)Powodzenia

      Usuń
  26. Świetny kurs! Bardzo przejrzysty :)
    Ja mam pytanie- jak nawlekasz kordonek/nici na igły Johna Jamesa? Ja się z tym męczę i nić nie chce przejść przez oczko ;) Używam największej igły z karnetu 10/13

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to łatwe ale możliwe :)Potrzeba trochę cierpliwości:)

      Usuń
  27. A jaki jest rozmiar końcówek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozmiar końcówek będzie uzależniony od rozmiaru użytych koralików czyli inny dla Toho 15/0 czy 11/0 czy 8/0 oraz od liczby koralików w rzędzie .

      Usuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Frydzia, Dziękuję za ten wspaniały tutorial. Jest to jeden z najjaśniejszych przeczytałem, choć nie znam polskiego i muszą korzystać z Google Translate! Zdjęcia są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam i dołączam się do Pani wielbicielek.
    dzieki za czytelny kursik ale mam pytanie czy ukośnik wychodzi przy np 6-8 koralików, bo chciałam wąską bransoletkę zrobić i ukośnik chyba jest w tym przypadku niemożliwy do wykonania.Zrobiłam w końcu metodą Weroniki czyli układające się koraliki.
    Ale cóż ukosnik wygląda efektownie i kusi aby tak robić cudeńka.Jakie są Pani doświadczenia w tym przypadku i co Pani radzi?
    pozdrawiam Bożena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ukośnikiem można robić na mniejszą liczbę koralików w rzędzie ale pamiętać należy ,że w tej metodzie nić jest bardziej widoczna niż w tradycyjnym sposobie .Ukośnikiem robimy powyżej 10k w rzędzie do 10k w rzędzie spokojnie stosujemy metodę polecaną przez Weronikę:
      )

      Usuń
    2. Dziękuje za poradę.Potwierdziła Pani moję obawy co do skuteczności tej metody.Jestem początkująca i obserwuję Pani cudeńka z ogromną przyjemnością.Robię sobie korale bo uległam pasji i zaczynam wpadac w nałóg pozytywny.Jednak przede mną jeszcze daleka droga aby się nawet pochwalić moimi wyrobami.Ale Pani i innych koralikarek dzieła mnie motywują.pozdrawiam Bożena

      Usuń
  31. Nakreciłam się strasznie na naszyjnik jaki Pani tu pokazuje- ile koralików bedzie mi potrzebnych?
    pozdrawiam serdecznie
    beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ilość potrzebnych koralików na dany sznur mozna obliczyć w prosty sposób .Porady w pośćie
      "schematy-na-sznury-szydekowo-koralikowe"

      Usuń
  32. właśnie się nauczyłam ukośnika.... krzywy widać nitki... ale załapałam. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciesze się bardzo :)I polecam na przyszłość

    OdpowiedzUsuń
  34. Super tutek, jutro zaczynam robić :) czy te wzory które są podane pod koniec postu to są te użyte w tutorialowym sznurze? chciałabym taką pomieszaną bransoletę, najlepiej na 14 w rzędzie, taka mniej więcej na jakiej demonstrujesz. Jeśli masz pod ręką jakiś wzorek to byłabym wdzięczna :))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam wzory rysuję sama lub szukam w czelusciach internetu:)

      Usuń
  35. bardzo dobry kursik, czytelny. Dopiero zaczynam przygodę z koralikami, poszukiwałam właśnie ukośnika :) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  36. Dziękuję za kursik. Prace Twoje to arcydziełka.
    Ja, jak ewa61, zaczynam zmagania z koralikami. Myślę, że wskazówki przez Ciebie przekazane bardzo się przydadzą. Czy przegapiłam jak rozszyfrować schematy?

    OdpowiedzUsuń
  37. witam,tez dopiero zaczęłam zabawe w sznury koralikowe,nauczyłam sie z tego kursu.pozatym jestes mistrzynia,tworzysz piekne sznury.Mam pytanko i prosze o odpowiedz ,czy schemat ( tutka ) do tego kursowego sznura masz tu na blogu? jest sliczny i chciałabym spróbowac ,jesli oczywiscie pozwolisz ,zapewne uzyłabym inne kolory ,dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety schemat na ten tutkowy sznur jest na razie niedostępny. Pozdrawiam Ewa

      Usuń
  38. Sznury są piękne.Pozdrawiam. Naszyjnik twój i Solidbead były dla mnie inspiracją, żeby zacząć przygodę z koralikami. Zapraszam do siebiehttp://handmadebyannajanus.blogspot.com/2013/07/naszyjniki-z-koralikow-toho.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Sznury są piękne.Pozdrawiam. Naszyjnik twój i Solidbead były dla mnie inspiracją, żeby zacząć przygodę z koralikami. Zapraszam do siebiehttp://handmadebyannajanus.blogspot.com/2013/07/naszyjniki-z-koralikow-toho.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam, kurs super. Mam już za sobą kilkanaście bransoletek na 6 koralików w rzędzie. Chciałabym zrobić taką szerszą, ale mi nie wychodzi :( nie mam pojęcia co robię nie tak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetta nie mama pojęcia co mozesz robić nie tak :( nie widze prac wiec cieżko mi ocenic w czym jest problem .Ale wytrwałośći życzę początki zwykle bywają trudne.

      Usuń
  41. Thank you for sharing your talent with us. Your tutorial is the best I've read.
    I have a silly question how do you read the patterns? You show 3 is this for 1 long rope and if so could you show how you join threads or do you make your thread the full length of your desired rope.
    Thank you. Missy

    OdpowiedzUsuń
  42. dziękuję bardzo za tutorial. Mam nadzieję, że i moja bransoletka tez sie uda. Jedyny problem to taki, że moje koraliki nie układają sie tak ładnie jak u ciebie, i widać nitkę między koralikami :(

    Ale za tutorial bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze to problem abyt grubego szydełka , albo za lużno przerabiasz oczka?Grubość nici czy kordonka też ma na to wpływ.

      Usuń
    2. robię na nitce Talia 30, w sumie na początku robiłam na szydełku 1,0 ale teraz zmieniłam na 0,55. Bardzo dziękuję za poradę i raz jeszcze dziękuję za tutorial. Mam nadzieję że nie będzie miała Pani nic przeciw że zamieściłam link nas swoim blogu http://bizu-ewa.blogspot.com/

      Usuń
    3. szydełko 0,55 jest dobre do koralików Toho 15/0 .Większe koraliki 11/0 na szydełku 0,7 powinno sie lepiej przerabiac

      Usuń
  43. mam pytanie próbuje ukośnika już wiele dni ale cały czas mi nie wychodzi gdyż bardzo widać kordonek miedzy koralikami, co mogę robić źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może trzeba zmienić szydełko na cieńsze albo mocniej zaciągać oczka. Początki są trudne wymagają cierpliwości i wyczucia .

      Usuń
    2. ja mam ten sam problem :(

      Usuń
  44. Super tutorial, zabieram się za niego od dwóch dni, ale coś nie bardzo mi wychodzi... Tak się zastanawiam.... Łatwiej jest zacząć od samego łańcuszka bez koralików czy lepiej z koralikami?
    Pozwoliłam sobie na umieszczenie bloga u siebie :) zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłam robić od samego łańcuszka bez koralików i zauważyłam, że mi wychodzi :D jak zaczynałam od razu od koralików potem miałam problem z ustaleniem który to jest który rządek hehehehe.... jeszcze to dopracuję :)

      Usuń
  45. Zdecydowanie łatwiej jest zacząć od "skarpetki" jak pieszczotliwie zwię początek z samej nici .Pierwszy rząd ładniej i równo się układa .

    OdpowiedzUsuń
  46. Super tutek bardzo pomocny:) a może wie pani czym się różni zwykły sznur koralikowo szydełkowy od ukośnikowego (może to śmieszne pytanie ale jakoś tego nie rozumiem :( )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sposobem przerabiania i ułożeniem koralików.W zwykłym sznurze koraliki układają się jak cegiełki jeden nad drugim w ukośniku jak nazwa wskazuje po ukosie.Polecam magazyn Beading Polska w jednym z numerów pokazano te różnice i sposób przerabiania.

      Usuń
  47. Finally a decent and well explained tutorial for bead crochet. Great job! I had to search high and low as to how to do the double yard over pattern. The single yarn over was too crafty and not durable enough. Congrats! And I also stressed over the first couple rows way too much. Well explained that that part is hidden anyways. Thanks a bunch.

    OdpowiedzUsuń
  48. The best tutorial EVER! I've been bead crocheting for a few years now and want to
    try some of these more complicated designs. I love seeing the beautiful bead work done
    by the beaders of your country. Thank you.

    OdpowiedzUsuń
  49. Jesteś nauczycielem/tutor lub uczniem?!
    Stworzyliśmy specjalny serwis Preply http://preply.com/pl/ , w którym możecie polecić innym najlepsze korepetycje online. Połączenie ofert prywatnych lekcji z opiniami o nauczycielach stanowi o unikalności portalu na tle innych serwisów z ofertami tutor Polska. Osoby chcące nauczyć się języka obcego wykorzystują potencjał internetowych giełd korepetycji, wiedząc, że w gronie ponad miliona zarejestrowanych tutorów zawsze znajdzie się ktoś zainteresowany ich niecodzienną praca.

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo dziękuje,wszystko zrozumiałam ,bo przystępnie wytłumaczyłaś,technika bardzo ciekawa,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  51. witam!
    trafiłam na ten tutorial szukając wzoru na branzoletkę- ten tutaj ze zdjęć, to dokładnie to czego szukam, ale nie wiem, który z zamieszczonych przez panią wzorów mu odpowiada-również jakie kolory koralików Toho zostały użyte, a to wszak klucz do sukcesu :-) czy może się Pani tą wiedzą podzielić? będę bardzo bardzo wdzięczna!
    Agnieszka Krawczyk

    OdpowiedzUsuń