wtorek, 5 lutego 2013

Schematy na sznury szydełkowo -koralikowe mała pomoc:)

Ponieważ bardzo wiele osób pyta mnie jak nawlekać schematy na sznury szydełkowe i skąd je brać .
Szybki post  z mała pomocą dla początkujących:)


Bardzo dużo gotowych wzorów na sznury koralikowo -szydełkowe znajdziemy w sieci.

Jeśli jednak chcemy stworzyć coś samemu polecam program do rysowania własnych wzorów.

Darmowy program do ściągnięcia tutaj  Jdbead

Polska wersja językowa do ściągnięcia tutaj    dbbead
Instrukcja napisana do polskiej wersji przez Weraph  do ściągnięcia Tutaj  



Teraz słów kilka o nawlekaniu:)



Sekwencję zawsze zaczynamy nawlekać od tej samej strony czyli np od lewej do prawej zaczynając nawlekać  każdy  słupek koralików od góry na dół tak jak pokazują strzałki .

Schemat na sówki  na 18 koralików w rzędzie
Nawlekanie zaczynamy od  "Start" czyli  2 x czarny koralik , 4razy biały itd .
kolejny rządek to od góry  1x zielony, 1 żółty  itd




Ilość powtórzeń  sekwencji może być różna  w zależności od ilości koralików w rzędzie , oraz tego czy ma to być bransoletka czy naszyjnik.

Pamiętacie podstawowy wzór na  obliczanie ilości koralików na swoją prace?

Ilości koralików w rzędzie mnożymy przez długość docelowa gotowej pracy .
Np.

Bransoletka na  10 koralików w rzędzie o długości 18cm (obwód nadgarstka)

 Czyli:

10 x18 =180 cm nici z nawleczonymi  koralikami

 Naszyjnik na  15 koralików w rzędzie o długości  55cm

15 x 55 = 825 cm  nici z nawleczonymi koralikami


Aby dowiedzieć się ile powtórzeń sekwencji danego wzoru potrzeba nam na daną pracę  najlepiej nawlec na nić jedno powtórzenie i podzielić przez długość  całej pracy do nawleczenia .

Jeśli potrzebujemy bransoletkę na  18cm z 10 koralików w rzędzie wyjdzie nam  180 cm nici z koralikami do nawleczenia .
 Przyjmując ,ze nasza jedna sekwencja zajmuje np 90 cm liczymy

180cm : 90cm =2

Czyli nasz wzór nawlekamy 2 razy.


Oczywiście podane obliczenia będą różne w zależności od tego jakiej sekwencji wzoru użyjemy , oraz ilości koralików w rzędzie oraz docelowej długości gotowej pracy .



Mam nadzieję ,że podane opisy są zrozumiałe w razie watpliwości piszcie:)


















11 komentarzy:

  1. A jak zrobić żeby mieć tyle kolorów w programie co Ty? Ja mam tylko kolory podstawowe i moge je powiększyć tylko o 1 kolor własny :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz najnowszą wersję programu link do niego był podawany w poście to wystarczy kliknąc dwa razy myszka w kwadracik z kolorem i otwiera się paleta kolorów .

      Usuń
    2. A jak zrobić żeby mieć tyle kolorów na raz? Czy jest to możliwe w nowej wersji? Czy to jest możliwe tylko w starych wersjach?

      Usuń
    3. Tak jak pisałam wystarczy dwa razy kliknąc myszką w kwadracik z kolorem w programie i wyskoczy nam cała paleta barw:)

      Usuń
    4. Screen w tym poście jest nowego programu czy tej starszej wersji? Bo ja już się pogubiłam xD Mam program w jęz. polskim i jest tylko 9 kolorów :/ I nie wiem która to wersja

      Usuń
    5. To scren z programu Jdbead -czyli nowszej wersji .Można w niej podmieniać kolory na jakie się chce.Link do programu podany w poście .

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, chciałam się zapytać jak zrobić żeby bransoletka była luźna np. w gąsienicy, taka giętka, nie usztywniona... i żeby koraliki wychodziły równo na prosto a nie na ukos.... czy istnieje jakieś sensowne wytłumaczenie tego :D ?? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Frydziu za wyjaśnienia - właśnie skończyłam i wrzuciłam naszyjnik wykonany wg Twego wzoru. Ten z sówkami wykorzystam bez dwóch zdań, bo bardzo mi ten wzór pasuje - moja nowa klasa to Mądre sówki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Programik mam już od jakiegoś czasu. Jest super. Wczoraj nawlekłam koraliki do kolejnej bransoletki no i zaczęłam nawlekać od prawej strony schematu. Do tej pory robiłam jednokolorowe. Jednak dziś zaczęłam się drapać w głowę czy oby na pewno z dobrej strony zaczęłam. No ale jak będę nawlekać dalej od prawej do lewej powinno być oki. Jednak na przyszłość będę wiedzieć że lepiej zacząć od lewej. Dziękuję FRYDZIU, jesteś kochana. Cieszę się, że są osoby które dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą z innymi :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam nie ma znaczenia od której strony zaczynamy grunt by kolejne sekwencje teżź tak nawlekać:)

      Usuń